Talking with the other self

Eu: crezi ca toti oamenii cred in Dumnezeu?

Ea: nu stiu daca Dumnezeu e numele pe care il atribuie toti… dr fiecare crede in ceva, trebuie sa creada in ceva. Pentru ca atunci cand ceva iese prost, avem nevoie de un tap ispasitor universal care sa ne absoalva de povara esecului si care sa duca pe umerii lui metafizici greutatea acestuia. Zic eu…

Eu: tu in ce crezi?

Ea: nu stiu exact… uneori il numesc Dumnezeu; alteori ii zic soarta… dar de multe ori cred in diferiti oameni si in timp si in stari si in ceva care poata ia o forma banala doar pentru a spune ceva special. Nu stiu exact. Cred ca sunt un om ciudat. In alte timpuri or fi zis ca-s schizofrenica, mai stii? ….šŸ™‚

Eu: Cu linistea cum stai?

Ea: Rar. Sau sta ea prea rar cu mine, nu stiu. Mama spune ca n-am fost niciodata un copil linistit. Spune ca m-am nascut pe vreme de furtuna, noaptea. Si apoi s-a linistit tot. Asa zice ea… Intr-un mod abstract, momentele de liniste sunt nelinistitoare pentru mine. Viata mea e fie fuga, fie asteptare, fie lupta. Linistea…. mai rar. O aduce mama uneori cand vine sa ma vada sau cand ma duc eu sa o vad…

Eu: un lucru ciudat?

Ea: am primele amintiri de pe la 2 ani. Si sunt mai clare dect orice poza.

Eu: ce vroiai sa fii atunci cand erai mica?

Ea: actrita, apoi dansatoare, apoi cantareata, apoi doctor, apoi multe… Acum, cand o sa ma fac mare vreau sa fiu linistita.

Eu: Ti-e frica de ceva?

Ea: de moartea prin inec si de singuratate. Dar cred ca de fapt mi-e frica de mine. Cred ca toate fricile pe care le au oamenii rezulta de fapt in aceasta frica de sine. Pentru ca suntem fiinte incapabile si lase. Altfel nu ne-am teme, nu?…

Eu: nu ti-e frica de moarte?

Ea: nu. cand eram mica credeam ca daca o sa ma imbolnavesc vreodata si o sa fiu aproape de moarte, daca o sa strang destul de mult din dinti o sa scap. Ma tem doar ca moartea lasa urme adanci si dureroase doar asupra celor care raman… Vezi? Suntem fiinte egoiste. Ii plangem pe cei dusi doar pentru ca ne-a afectat pe noi, doar pentru ca ne doare pe noi..

Eu: ce-i cu punctele de suspensie?

Ea: EL zice ca lasa loc de intors. Eu cred ca ele sunt de fapt inceputul unei propozitii nescrise. Sunt vorbele pe care nu vrem sa le scriem. Dar vrem sa se stie ca desi nu le dam forma, ele exista si au sens. Uneori.

Eu: Atat?

Ea: Atat…

2 Responses so far »

  1. 1

    Nashu' said,

    EL spune ca punctele de suspensie inseamna cateodata “restul”….de ce nu chiar “tot”

  2. 2

    Ioana Hurjui said,

    ma intreb daca o sa aflu vreodata macar jumatate din acest “tot”…


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

