U-Topic

Acum an an si ceva, aproape 2, am citit 199.000 a lui Frederic Beigbeder. O carte care nu mi s-a parut extraordinara, dar a avut niste chestii misto si spuse somehow different, apropo de fascinanta lume a advertisingului. Dar in fine, nu e o recenzie de carte postul asta.

Ideea e alta. La inceputul fiecarui capitol, Beigbeder avea o pagina in care era prezentata o reclama si nu tocmai la modul care ar vinde unui public normal. Pe scurt, chestii somwhow sick din mintea explodata a unui creativ.

Si ma gandeam azi ca nu cred ca existe vreun creativ care sa nu aiba un folder in calculator sau a little black book unde sa nu existe chestii de genul asta, chestii pe care nu le-ar arata niciodata clientului pentru ca stie ca sunt cumva bolnave, desi poate ar vinde – unui consumator inteligent, usor cinic, cu un simt dezvoltat al umorului (negru).

Tin minte ca acum ceva vreme, naiba mai stie cand, ma uitam la o reclama la sapun si ma gandeam ce kitch e. Nu mai stiu ce marca era, nici nu conteaza, ca n-au aia bani destui sa le fac io publicitate pe blogul meu :)), ideea e ca mi s-a parut atat de corny… must-uri: arati mult clabuuuuuuuuuuuuuc, arati petala de floare cu ph-ul neruinat de la sapunul ala, o arati pe una de zambeste tamp ca na, a venit ziua aia din luna cand utilizeaza si ea apa si chiar si sapunul si acu ca si-a dat jegul jos poate chiar sa si zambeasca ca na, nu mai are colturile gurii prinse in resturi de…. mai bine nu continui ca o sa ziceti ca is si mai bolnava decat sunt :))
Asa. Trecem peste.

Da’ ma gandeam cum ar fi o reclama de-aia maxim scabroasa la sapun. Sa arati cel mai delicat si utopic sapun cu putinta si sa ai ca protagonist un mega jegos, nespalat, cu 5 straturi de murdarie pe el. Sa fie scabros, murdar, bolnav, realist. Why be ashame to tell the truth? Nu asta e scopul unui blestemat de sapun? Sa curete MURDARIA? bine, macar pe aia fizica, murdaria de alta natura nu se duce cred nici cu acid sulfuric sau soda caustica.

Ba, bottom line, vreau sa vad si io chestii altfel. Le-as face eu, dar cine imi da voie? Vreau sa nu mai vindem utopii de genul asta. Why are people so affraid to tell the truth?…

3 Responses so far »

  1. 1

    inmyowntwistedworld said,

    ….pt ca nu se VINDE :-p (ca sa-ti termin post-ul) :-p

  2. 2

    ruka said,

    Cred ca daca arati intr-o reclama o persoana cu cinci straturi de jeg pe ea nu ajuti cu nimic produsul si nici nu spui vreun adevar. Cate persoane cu 5 straturi de jeg umbla libere pe strada? Nu vinzi produsul oamenilor strazii, ci oamenilor care se spala in general. (desi daca ar fi sa ma iau dupa mirosurile din ratb, n-as prea zice ca e multa lume de genul)
    Oricum, spui bine ce spui. Mai toate reclamele la sapunuri folosesc acelasi pattern.
    Frumos blog!

  3. 3

    Raluca Goia said,

    de campanie de la Dove cu “femei nomale” ce spui?


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: