Dileme existentiale

Acum cateva zile vorbeam cu Roxi si zicea ca in viata poti sa faci ce vrei tu, pentru ca oricum viata nu are nici un sens. Eu ii spuneam ca viata are sens, ca noi ii dam sens. E cum spunea si Noica, intotdeauna regasim universalul in particular.

Si atunci ma gandeam la ce zicea ea; viata de fapt ar fi  un haos fara sens prin care trecem facand ce avem noi chef, pentru ca nu conteaza. Pentru mine lucrurile nu sunt asa. Viata mea e asa cum vreau eu sa fie sau daca nu e atunci o fac eu sa fie asa. Si are si sens, pentru ca eu ii dau sens, ceea ce conteaza pentru mine si merita lupta se cheama SENS.

On the other side, sunt multe lucruri care se intampla si nu par sa aiba vreun rost la momentul respectiv sau la ceva vreme dupa ce s-a intamplat evenimentul. Iar noi, oamenii, in situatii de acest gen cautam sensul si raspunsurile cele mai la indemana, fara a incerca sa le gasim un sens profund. Then again, si ganditul asta in profunzime uneori nu isi are locul intr-o situatie data. Imi sustin afirmatia cum ca lucrurile intotdeauna sunt extrem de simple, doar ca NOI alegem calea cea mai complicata. De ce? pentru ca e mai challenging, mai intersanta, suntem vanatori si credem ca lucrurile pe care le obtinem greu ne aduc mai multa satisfactie. True, dar cum iti dai seama ce justifica lupta si ce nu?

Adevarat spunea cineva ca oamenii prosti au nevoi simple. Se multumesc cu putin si de aceea viata lor e linistita, fara batai de cap, fara tragedii existentiale. Plus ca mai sunt si acele categorii de oameni care cred ca fac lucrurile simple si de fapt le complica pentru ceilalti. Si atunci cun distingi si alegi simplul de complicat, profundul de superficial? What can I say?

Adevarul este ca eu fac parte din categoria aia de oameni care loves a good challange, imi place lupta, lucrurile simple nu imi aduc aceeasi satisfactie ca cele pentru care lupt sau depun efort. 

 But hey, that’s just me… 
1 Response so far »


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

