Asa nu!!!

 Nu stiu daca mai tineti minte o reclama de la Pronto de acum cativa ani, insa astazi toata ziua mi-a ramas in cap si m-a obsedat. Spotul e ala cu mama care se distreaza cu vecinii ei si o suna fi-sa sa ii spuna ca ea vine acasa, moment in care batrana mama(cum ar zice Cristi) da afara pe toata lumea si din mizeria aia de nedescris( pe care by the way, cred ca un om normal o face intr-o luna, nu intr-o seara) va face luna casa cu ajutorul lui Pronto.

Mie de fapt mi-a ramas obsedant in cap replica ” Tot singura, saraca mama”. Dincolo de faptul ca reclama aia a fost una foarte proasta, am avut cu ea aceeasi problema ca si cu multe alte reclame de acest gen( ca Mr. Proper sau alte produse din aceeasi categorie) – nu inteleg cum, asa cum spotul prezinta, un om normal poate sa faca atata jeg intr-o singura casa. In reclamele de genul asta, zici ca biata casa a fost nelocuita 3 ani si s-a adunat atata mizerie si noroi pe peretii din baie, de exemplu( unde cred ca una din indeletnicirile casnice favorite ale familiei respective este sa arunce cu noroi in gresie sau  sa faca bai de namol in propria casa), incat biata casa arata de parca ar fi trecut prin bomba atomica( caz in care tot ar fi fost mai curata, tinand cont ca focul ala sigur purifica si indeparteaza jegul si mizeria mai eficient decat Pronto & Co)

Dar revenind la replica aia cu ” Tot singura, saraca mama”, imi amintisem de ea si mi-a rasunat o zi intreaga in cap pentru ca imi povestea cineva de o tipa care a avut mereu ghinion in dragoste si el incepuse sa zica” Da ma, tot singura…”(si vroia sa continue explicand nu stiu ce) si io am continuat cu “saraca mama”. Si ma gandeam cum naiba reclame atat de tampite reusesc sa ramana intr-un fel sau altul intiparite in mintea oamenilor care se uita la reclame… Bine,adevarul e ca sunt atatea replici de astea idioate care au ramas celebre tocmai prin stupiditatea lor: ” Cucurucu, bun si dulce”, “Gicu,Misu, Gicu,Misu”( evident ca astea in halul asta nu pot fi decat la detergenti), “zboara, puiule, zboara”(dar asta macar era caterinca in felul ei abstract), “Metropolitan Cafe, si vreau sa-ti spun ca te iubesc”(partea cu ” te iubesc”cred ca e o tactica pentru a abate atentia de la conceptul cretinozoid al reclamei, insa nu face decat sa o faca si mai stupida) si ultima pe care mi-o amintesc acum e aia de la bomboanele Merci, cu jingel-ul ala stupid:” Iti multumesc ca zi de zi esti langa mine, bla bla bla(nu mai tin minte), si vreau sa-ti spun Merci”. Mi se pare cel mai cool lucru sa ii dai iubitei tale o cutie de bomboane(bune de altfel la gust) pe care scrie Merci(nici macar multumesc)si sa ii spui chestia asta cantand!!!

Nu stiu, poate am eu prea multe pretentii, insa inca mai am impresia uneori ca publicul roman consumator de produse sau amator de reclama e tratat ca un Mare Individ Cretin, fara gusturi si fara educatie si care e amator de kitch si calitate proasta. Evident, generalizez aceasta situatie doar in cazul de fata si in legatura cu tema discutata, insa, cu riscul de a plagia si adapta replica elfului, “sterilize stupid comercials”…

2 Responses so far »

  1. 1

    elf said,

    :)) da, da hotii, huoo.
    revenind. noi am avut discutia asta acu vreun an(dk mai tii minte)in pizzeria aia de la polizu, cum plm s-o kema. si am ajuns atunci la concluzia k reclamele se fac asa pt ca se adreseaza unui anumit target. vorbim de oameni din categorii soc low cu venituri si educatie low, hai spre middle. de knd lucrez in cercetare, am constatat k la oamenii astia kiar asa e nivelu.

    ma rog, reclamele pot deveni mai bune si pot fi intelese si de oamenii descrisi mai sus, dar aici intervine clientul. de multe ori, chiar nu e vina agentiei pt stupizeniile aparute pe post.

    oricum, tu liniste-te k mr proper nu ti se adreseaza tie. :p

    eu nu ma mai obosesc sa dezbat subiectu asta. e la categoria de care vbeam p blogu meu, alaturi de certuri despre pr vs advertising, taxa vs buget, manele etc etc.

    si nu, nu sunt p mess in momentu in care scriu aceste cuvinte:D

  2. 2

    Ioana Hurjui said,

    Stii cum e, asta e un subiect inepuizabil. Doar ca o data la un anumit timp apar alte perle. Ideea e ca in timp ce scriam postul asta, imi amintisem de celebra marca de sapun Duru.Si evident ca mi-o amintisem pe aia cu “Duru care spala ****”, dar pentru vreo 3 secunde aveam impresia ca fix asa fusese sloganul, si ma gandeam wtf?? Normal ca in vreo cateva secunde mi-am amintit ca asta a fost de fapt replica care a mers pe cale orala, si a consacrat marca Duru. Vezi, au trecut atatia ani de atunci si inca mi-o amintesc. Is bune si chestiile astea la ceva, nu mai uiti de ele nici in 20 de ani. Unele dintre ele cu cat sunt mai proaste cu atat raman intiparite in memorie mai mult…


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

